وبلاگ

هنگام خرید کلاه ایمنی باید به چه نکاتی توجه داشت؟

چرا باید از کلاه ایمنی استفاده کنیم؟

هنگام خرید کلاه ایمنی شما یک دلیل مهم دارید: محافظت از سر خود.

زمانی که به عنوان یک کارگر یا کارمند در یک کارگاه و کارخانه مشغول کار هستید، باید از این عضو حیاتی و مهم به بهترین نحو محافظت نمایید.

به همین خاطر اداره ایمنی و بهداشت کار، قوانین بسیار سخت‌ گیرانه و دشواری را برای کارفرماها تعیین کرده است.

ایمنی همیشه یک امر بسیار مهم در همه فعالیت ‌های صنعتی خواهد بود.

اولین محافظ سر شما در کارگاه ‌ها و شغل های صنعتی به ویژه ساخت و ساز، کلاه ایمنی نوع کارگری، مهندسی است.

از این رو ریسک صدمه مغزی را می ‌توان توسط کلاه ایمنی برای مهندسان و کارگران کاهش داد.

روزانه گزارش‌ ها و خبرهای زیادی در مجلات و روزنامه ها حوادث از صدمه دیدن جدی کارگران در زمان کار منتشر می کنند که بیشتر آن ها اشاره به ضربات جدی و شدید سر کارگران دارد.

به این دلیل می باشد که کارفرمایان و پیمان کاران کارگران را ملزم به استفاده از کلاه های ایمنی کرده ‌اند.

از این رو برای خرید انواع کلاه ایمنی باید از فروشگاه های معتبر و بزرگ استفاده کنید. که بهترین گزینه برای این کار فروشگاه شناخته شده ایرمتال می‌باشد که تمام ابزار و وسایل خود را با ضمانت در اختیار مشتریان عزیز قرار خواهد داد.

 

کلاه ایمنی چیست؟

 

محافظت کارگران از صدمات وارده به سر یک قسمت اصلی از هر برنامه ایمنی خواهد بود. استفاده از مدل کارگری و مهندسی این تجهیز، ساده ترین و راحت ترین روش برای حفاظت کارگران از صدمه می باشد.

این تجهیز می تواند کارگران را از خطرات برخورد شدید، شوک های الکتریکی و سوختگی محافظت می کند.

محافظت کارگران از صدمات وارده به سر یک قسمت اصلی از هر برنامه ایمنی خواهد بود. استفاده از کلاه ایمنی نوع کارگری، مهندسی ساده ترین و راحت ترین روش برای حفاظت کارگران از صدمه می باشد. کلاه های ایمنی می تواند کارگران را از خطرات برخورد شدید، شوک های الکتریکی و سوختگی محافظت می کند
نمونه موجود در فروشگاه ایرمتال

بهتر است بدانید که صدمات وارد شده به سر اشخاص در محیط های کاری به چند مورد طبقه بندی می شود که مهم ترین آن ها عبارتند از:

سقوط اجسام و وسایل بر روی سر
تماس سر با منابع ایجاد خطر شوک های الکتریکی
گیر کردن موها و کشیده شدن سر به دستگاه ها و قطعات و لوازم متحرک
برخورد سر با اجسام ثابت و سخت نظیر تیرک ها
مزایای اصلی و اساسی پوشیدن کلاه ایمنی نوع کارگری، مهندسی

مزایای استفاده:

۱. محافظت از سر در برابر صدمات وارده

کلاه های ایمنی می ‌تواند از سر شما در برابر وسایل در حال سقوط، محافظت کند. همچنین این کلاه ‌ها به گونه ای طراحی شده ‌اند تا صورت، چشم ‌ها و گردن شما نیز در برابر هر نوع ضربه و خراش و الکتریسیته و هر مدل آسیب احتمالی محافظت نماید.
پوشیدن و استفاده از کلاه ایمنی در کارگاه ‌های صنعتی و ساخت و سازها یک قانون اجباری می باشد که بدون استثناء همه باید آن را رعایت نمایند. همه کارفرمایان موظف می باشند برای اشخاص مشغول به کار در کارگاه خود کلاه ایمنی استاندارد و مناسب تهیه کنند. استفاده از کلاه های ایمنی از ویژگی ‌ها و خاصیت های حیاتی و مهم کارخانه ‌ها و کارگاه‌ های صنعتی خواهد بود.

2. حفاظت صنعتی

در بعضی از مکان های و محیط های صنعتی خطرات ایجاد شده از صدمات سر، تا حدی شدید بوده که کلاه‌ های کار و ایمنی عادی، محافظت زیادی ایجاد نخواهند کرد.

در چنین وضعیتی کلاه ‌های ایمنی با استاندارد‌های سختگیرانه و بهتری در اختیار مهندسان و کارگران قرار خواهد گرفت.
این نوع کلاه‌ های ایمنی مهندسی و کارگری با پوسته ‌های سخت‌ تر، قوی تری و هدبند، ویژگی جذب ضربه ‌های وارده را خواهد داشت.

در نتیجه این نوع کلاه کار ضربه ‌های وارد شده به سر اشخاص را جذب کرده و از رسیدن صدمه جدی به سر و گردن جلوگیری خواهد کرد.

۳. رنگ و برچسب انواع کلاه های کار

در تجهیزات محافظت فردی و شخصی، کلاه‌ ها نقش مهم و اولیه را دارند. در پروژه‌ های ساختمانی و کارخانه ‌ها کلاه‌ کار با رنگ ‌های گوناگون در اختیار مهندسان و تکنسین ‌ها و کارگران آن محیط قرار خواهد گرفت که البته هر دسته با رنگ به ویژه خود تفکیک شده است.
اغلب در بیشتر کارگاه‌ های صنعتی و ساخت سازها کارکنان از یک نوع کلاه کار همرنگ استفاده می نمایند. ولی معمولاً سرپرستان کارگاه با همه کارکنان آشنایی ندارند. به همین خاطر از رنگ و انواع برچسب های گوناگون برای تبادل اطلاعات مهم بدون هدر رفتن وقت و بدون اشکال استفاده خواهد شد.
کلاس ‌بندی انواع کلاه ایمنی کارگری، مهندسی

کلاه‌ های ایمنی مهندسی و کارگری در سه کلاس A و B و C وارد بازار شده اند که توضیح هر کدام در زیر آمده است.

کلاه ایمنی کلاس A:

این نوع از کلاه های ایمنی یا کار در شغل و خدمات عمومی و با خطر برق تا حدود ۲۲۰۰ ولت کارایی و کاربرد خواهند داشت.

کلاه ایمنی کلاس A: این نوع از کلاه های ایمنی یا کار در شغل و خدمات عمومی و با خطر برق تا حدود ۲۲۰۰ ولت کارایی و کاربرد خواهند داشت.
کلاه ایمنی

کلاه ایمنی کلاس B:

کلاه ‌های کلاس B در شغل ‌ها و کارهایی که با خطر برق گرفتگی در حدود ۲۰ هزار ولت برخورد هستند، کارایی و کاربرد دارند.

کلاه ایمنی کلاس C:

کلاه ‌های کلاس C از آلومینیوم ساخته و تولید شده ‌اند. به همین خاطر محافظتی در برابر جریان برق نخواهند داشت. برای راحتی و آسانی زیادتر، کلاه‌ ها با وزن ‌های بسیار کم تولید و ساخته می ‌شوند.

کلاه ‌های کلاس C از آلومینیوم ساخته و تولید شده ‌اند. به همین خاطر محافظتی در برابر جریان برق نخواهند داشت. برای راحتی و آسانی زیادتر، کلاه‌ ها با وزن ‌های بسیار کم تولید و ساخته می ‌شوند.
نمونه کلاس C

خطرات عدم استفاده از کلاه ایمنی کارگری و مهندسی:

نتایج عدم استفاده از کلاه کار در محیط های شغلی صنعتی و کارگاه های ساختمانی می تواند بسیار خطرناک باشد.

صدمات و آسیب هایی که به سر وارد می شود، می تواند اثرات و مشکلات کوتاه مدت و بلند مدتی داشته باشد که برخی از آن ها عبارتند از:

  • ضربه های مغزی
  • ازدست دادن حافظه به صورت موقت و دائم
  • نشانه هایی همانند سردرد مداوم، مشکلات بینایی و یا حساسیت به انواع نور
  • علائم و نشانه های شناختی و عاطفی مداوم نظیر مشکلات خواب، اضطراب، افسردگی، پرخاشگری و …
  • آلزایمر
  • فلج شدن
  • مرگ

کلام آخر

اطلاعات بسیار موثق و مهم نشان می‌ دهد که بیشترین صدمات به خاطر ضربات وارد شده به سر می باشند.

که بیشتر به دلیل سقوط ‌اشیا و یا برخورد وسایل سخت و محکم با سر بوده است. صدمات و آسیب های ناشی از چنین حوادثی می ‌تواند بسیار دلخراش باشد.

محافظت از سر یک امر ضروری و مهم در کارخانه‌ ها و کارگاه ‌های ساختمانی و صنعتی خواهد بود و تنها راه موجود برای آن و بالا بردن ایمنی، استفاده از کلاه ایمنی نوع کارگری، مهندسی است.

شما عزیزان برای تهیه و خرید کلاه ایمنی مهندسی و کارگری می توانید به راحتی از سایت ایرمتال استفاده کنید که علاوه بر فروش انواع ابزارها و وسایل ایمنی خدماتی نظیر تعمیر ابزارهای بادی نیز انجام می دهند.

نظر بدهید