وبلاگ

آموزش و راهنمای جامع تعمیر فرز و مینی فرز بادی

تعمیر فرز و مینی فرز بادی

فرز و مینی فرز بادی یکی از پرمصرف ترین انواع ابزارآلات بادی و پنوماتیک اند. در صنایع و مشاغل گوناگون مورد استفاده قرار می‌‌گیرد، از این‌رو تعمیر فرز و مینی فرز نیز امری ضروری‌ست.

همانگونه که از نام آن ها پیداست، فرز و مینی فرز بادی یا پنوماتیک ابزاری کاملا شبیه به نمونه برقی آن بوده با این تفاوت که نیروی راه انداز و منبع تغذیه آن باد یا هوای فشرده خواهد بود.

تعمیرات انواع ابزار بادی و تعمیر فرز و مینی فرز بادی فعالیتی کاملا تخصصی است. هر شخصی از عهده تعمیرات این ابزار بادی بر نمی آید.
به دلیل آن که این ابزار دارای لوازم جانبی زیادی است. برای کارهای زیادی در صنایع استفاده می شود. جزء ابزاری حساس محسوب می شوند.

از این رو باید به وسیله افراد و مجموعه های شناخته شده و معتبر نظیر ایرمتال تعمیر شوند که در ادامه این مطلب به معرفی مینی فرز و فرزها، نحوه نگهداری آن ها و تعمیر فرز و مینی فرز بادی صحبت کرده ایم.

تعمیر مینی فرز و فرز

درباره مینی فرز بادی

مینی فرز یکی از انواع فرزهای بادی است که در ابعاد کوچک بوده و اغلب از آن برای سنگ زنی، برش، آهنگری، نجاری، جواهرسازی، پولیش و … استفاده می کنند.

این دستگاه به خاطر اندازه کوچک خود، برای فعالیت‌ های و کارهای سبک بسیار مناسب است. از اجزای اصلی این دستگاه می توان به دیسک ساینده، دسته جانبی، محافظ قابل تنظیم و سردنده اشاره کرد.

 

کاربرد و کارایی مینی فرز بادی

پولیش:

  • با نصب صفحه فرز مناسب می‌ توانید برای پاک و برطرف کردن عیب سطوح از این ابزار استفاده کنید.

سنباده زنی:

  • با نصب صفحه سنباده بر روی مینی فرز می توان از آن برای آماده کردن و سنباده زدن انواع سطح ها برای رنگ و نقاشی استفاده نمود.

تعمیر یا ترمیم:

  • با استفاده از این ابزار می ‌توان لبه ‌های کار را ترمیم نمود.

برش:

  • فرز مینیاتوری ابزاری مناسب برای برش مواد گوناگون است.

تیز کردن:

  • تیز بودن وسایل و ابزارها از اهمیت خاصی برخوردار بوده تا آنجا که کند بودن بعضی از آن ‌ها سبب خرابی شکل و ظاهر کار خواهد شد.

ماسه زنی:

  • با نصب صفحه مناسب و ایده آل بر روی مینی فرز می ‌توان برای ماسه زنی و تمیز کردن سطوح استفاده نمود.

 

درباره فرز بادی

فرز بادی یکی از ابزارهای بادی بوده که به وسیله هوای فشرده توسط کمپرسور هوا کار خواهد کرد.

فرزهای بادی در مقایسه با نوع برقی خود، به خاطر نداشتن خطر ایجاد جرقه و آتش‌سوزی امنیت بیشتری دارد. همچنین دارای وزن کمتری می باشد.
ابزار بادی در گذشته محبوب نبوده و مردم تمایل زیادی به استفاده از آن ‌ها نداشتند؛ ولی امروزه با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی به خاطر مزایای این نوع ابزارها، بسیار در بین مردم محبوب و پرطرفدار هستند.

 

کاربردها و کارایی فرز بادی

  • ابزار فرز بادی بر خلاف بقیه ابزارهای بادی وظایف و کارهای بسیار زیادی را انجام می دهند و ویژگی های بسیاری دارند .
  • یکی از رایج ترین کاربردها و کارایی های دستگاه فرز برای برطرف کردن بیرون زدگی ‌های سنگ، فلز و … می باشد.
  • این دستگاه می ‌تواند قطعات با جنس ‌ها و انواع گوناگون را برش بزند.
  • فرز بادی علاوه بر کارهایی نظیر بریدن و ساییدن، نقش یک تیز کننده بسیار عالی و مناسب را ایفا خواهد کرد.
  • شما عزیزان می ‌توانید به وسیله فرز بادی انواع ابزارهای خانگی و باغبانی خود را تعمیر نمائید.

 

تعمیرات فرز و مینی فرز بادی

فرزهای بادی ابزاری پیچیده می باشد و از چند قطعه و اجزای مهم تشکیل شده اند. با این وجود زمانی که سخن از تعمیر فرز و مینی فرز بادی می شود. منظور فقط تعمیر قطعات و اجزای تشکیل دهنده این ابزار نخواهد بود.

بلکه منظور لوازم یدکی فرزهای بادی و ابزار های مربوط به آن است که امکان دارد دچار خرابی و اختلال شوند.
از این رو بسیار مهم است برای تعمیر ابزارهای بادی و فرز و مینی فرزهای بادی به یک مجموعه معتبر و بزرگ که در این زمینه دارای تخصص و معروف باشد، مراجعه نمائید.

مینی فرز

نحوه نگهداری از فرز و مینی فرز بادی

ابزار های بادی به ویژه فرز و مینی فرزها، ابزار های قدرتمندی بوده اند که توسط هوای فشرده که به وسیله کمپرسور هوا تولید شده، کار خواهند کرد.

برخی از کارهایی که برای نگهداری ابزار بادی و فرز و مینی فرزها باید انجام دهید عبارت است از:

  • روغن کاری به صورت مداوم و منظم مهم می باشد.
  • سرویس عادی دستگاه در دوره های زمانی مشخص و بعد از کار کردن طولانی مهم خواهد بود.
  • در حالتی که مداوم از فرز و مینی فرز استفاده می نمائید، لازم می باشد که از رطوبت گیر کمک بگیرید.
  • ریختن چندین قطره روغن از مکان ورود هوای فشرده به داخل ابزار پیش از آغاز کار اهمیت زیادی دارد.
  • نگهداری آن ها دور از گرما و تابش مستقیم آفتاب ضروری خواهد بود.
  • نگهداری فرز و مینی فرزها دور از رطوبت، گرد و غبار ضروری بوده. این کار برای جلوگیری از ایجاد اختلال و خرابی در حرکت قطعات مکانیکی دستگاه لازم است.
  • اتصالات انواع ابزار بادی به ویژه فرزها را به طور منظم و دقیق محکم کنید؛ چون که لرزش و حرکات دستگاه، منجر به شل شدن پیچ ها و مهره ها در گذشت زمان خواهند شد.

خدمات تعمیر فرز و مینی فرز بادی به صورت ویژه

مجموعه بزرگ ما از سال های گذشته تا به امروز همیشه سعی و تلاش کرده تا اطلاعات خود درباره انواع ابزار بادی و تعمیرات ابزار بادی به روز کند و اطلاعات زیادی کسب نماید.

مجموعه ما برای تعمیرات از افراد ماهر و با تجربه و آموزش دیده استفاده می کند. از این رو می توانید اعتماد کاملی را به مجموعه و شرکت ما برای ارائه خدمات مربوط به تعمیر فرز و مینی فرز بادی داشته باشید.

ابزار های بادی به ویژه فرز و مینی فرزها، ابزار های قدرتمندی بوده اند که توسط هوای فشرده که به وسیله کمپرسور هوا تولید شده، کار خواهند کرد.
تعمیر فرز و مینی فرز

سخن آخر

فرز و مینی فرز بادی یکی از ابزارهای کاربردی در هر صنعتی می باشد که از آن ها به صورت مداوم و زیاد استفاده می کنند. از این رو تعمیر فرز و مینی فرز باید توسط متخصصان این کار و افراد ماهر انجام شود.

به همین دلیل بهترین گزینه و انتخاب برای تعمیر انواع لوازم بادی به ویژه تعمیر فرز بادی و مینی فرز بادی شرکت ایرمتال می باشد. که از افراد مجرب و ماهر و آموزش دیده برای این امر استفاده خواهند کرد.

نظر بدهید