وبلاگ

راهنمای جامع و کامل خرید کفش کار یا کفش ایمنی

کفش ایمنی یا کفش کار نوعی کفش می باشد که برای استفاده در مکان های کار طراحی و تولید می ‌شود. پرکاربردترین و پراستفاده ترین آن ها مجهز به زرهی فولادی یا کامپوزیت در جلو کفش است که مقاومتی بسیار زیادی دارد. از آسیب دیدگی پاها و قطع احتمالی انگشتان آن در زمان افتادن اجسام سنگین جلوگیری می‌کند. کفش کار یا ایمنی یکی از اولین ضروریات و ابزار ایمنی اساسی برای هر شغلی است.

ظاهر و شکل کفش های کار، تفاوت های اندکی با کفش های عادی دارند. اما وزن زیادتری داشته و از جنس بهتری ساخته شده اند. این کفش ها دارای مقاومت و دوام بسیار زیادی بوده. و در اجزای گوناگون آن چندین لایه وجود داشته که حفاظت و ایمنی پا را تضمین خواهند کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید بهترین و باکیفیت کفش ایمنی می توانید به سایت بزرگ و معتبر ایرمتال مراجعه فرمایید.

کفش ایمنی یا کار چیست؟

شغل ها و کارهای گوناگونی وجود دارد که در زمان کار باید از ابزار آلات ایمنی استفاده شود که یکی از این ابزارهای ایمنی کفش می باشد. کار اصلی و مهم کفش ایمنی یا کار این است که از پا در برابر خطرات و صدمات احتمالی محافظت نماید. انواع کفش کار از نظر ظاهر و شکل شبیه سایر کفش ها بوده؛ ولی در ساخت و تولید آن ها موارد متعددی نظیر مقاومت و دوام بالا، جنس رویه، جنس زیره و … رعایت شده تا بتواند از پا در مشاغل خطرناکی همانند آتش نشانی، حفاری، جوشکاری و … محافظت کند.

انواع کفش کار یا ایمنی

کفش کار در انواع مختلفی تولید و وارد بازار شده اند. هریک از انواع این کالای ایمنی از ویژگی ها و خاصیت های ویژه ای برخوردار هستند.

بعضی از مهم ترین و پرکاربردترین آن ها عبارتند از:

1- کفش کارمندی

این کفش شکل ساده و معمولی داشته که برای محافظت و راحتی پای کارمندان مجموعه ها و شرکت ها می باشد. محافظت از پای کارمندان با کفش ‌های ایمنی خوب و مناسب، سبب کم شدن ساعات کاری از دست رفته، بهتر شدن بهره‌ وری و افزایش روحیه آنان خواهد شد.

این کفش شکل ساده و معمولی داشته که برای محافظت و راحتی پای کارمندان مجموعه ها و شرکت ها می باشد.
کفش کارمندی

کفش ‌های رسمی یا کارمندی دارای طراحی و شکلی زیبا و مناسب بوده. و اغلب از جنس چرم یا جیر یا نبوک تهیه خواهند شد. برای قوانینی که در اداره ها یا شرکت ها یا محل کار شما وضع می شود گزینه و انتخاب مناسبی است. چرا که با قوانین و محدودیت ‌های اداره ها کاملا سازگار می باشد.

2- کفش کارگری

کارگران برای جلوگیری از هر نوع آسیب و صدمه به پاهایشان حتماً باید از کفش کار یا ایمنی کارگری استفاده کنند. تا از هر گونه صدمه مصون بمانند. این کفش ها از کیفیت کم تری نسبت به کفش های مهندسی برخوردار هستند، ولی به این منظور نیست که این کفش ها خصوصیات و ویژگی های یک کفش ایمنی را نخواهند داشت.

کارگران برای جلوگیری از هر نوع آسیب و صدمه به پاهایشان حتماً باید از کفش کار یا ایمنی کارگری استفاده کنند. تا از هر گونه صدمه مصون بمانند.
کفش ایمنی کارگری

کفش کارگری به نوعی ساخته شده است که از عبور جریانات برق جلوگیری خواهد کرد. هم چنین این کفش ها در برابر نفوذ مایعات مصون هستند. از این رو آب جوش و مواد اسیدی نمی تواند به پاهای افراد آسیب وارد کند.

3- کفش مهندسی

شکل ساده و عادی ای از انواع کفش های ایمنی یا کار می باشد که از آن می توان در کارهای و شغل های گوناگون استفاده نمود. هدف از استفاده این کفش ها محافظت از پاها در مقابل بعضی موارد نظیر افتادن سنگ و … می باشد.

از این کفش ایمنی در کارهای معمولی همانند تعمیرات و بازسازی خانه و موارد شبیه به آن نیز استفاده خواهد شد.

4- کفش ضد برق

برق یکی از مواردی می باشد که خطرات زیادی برای انسان داشته و می تواند آسیب های جبران ناپذیری را به بدن وارد نماید. از این رو زمان کارهای برقی باید از پوشش مناسب استفاده نمود. کفش های کار نیز از مهم ترین این موارد هستند.

برق یکی از مواردی می باشد که خطرات زیادی برای انسان داشته و می تواند آسیب های جبران ناپذیری را به بدن وارد نماید. از این رو زمان کارهای برقی باید از پوشش مناسب استفاده نمود.
کفش ایمنی عایق برق (ضدبرق)

به این دلیل که امکان دارد زمان کار، سیم های برق بر روی پا افتاده و یا پا بر روی سیم های برق قرار بگیرند. و یا در مکان هایی همانند ساخت ریل های قطار شهری باشیم که جریان قوی برق در جریان می باشد. به همین دلیل استفاده از یک کفش ایمنی که عایق برق بوده از مهم ترین الزامات است.

کفش های ایمنی برق در مدل های گوناگونی وجود دارند که عبارتند از:

  • هدایت کننده ها
  • غیر قابل هدایت
  • ضد استاتیک

5- چکمه

چکمه های ایمنی یا کار یک کفش می باشد که برای استفاده در مکان های سخت معدنی، خاکبرداری و گود برداری، کشتی و صنایع دریایی و … استفاده خواهد شد.

چکمه های کار در دو مدل و نوع پلاستیکی و لاستیکی ساخته و تولید می گردد.
برای خرید چکمه های ایمنی محدودیت زیادی وجود ندارد، چون آن ها نسبت به سایر کفش های کار اندازه بزرگتری داشته. و در بعضی از مشاغل بسیار ضروری و مهم هستند و کاربرد زیادی دارد. قیمت روز انواع چکمه ایمنی و کفش های کار دیگر را می توانید در فروشگاه اینترنتی بزرگ و معتبر ایرمتال مشاهده کنید.

6- پوتین

از پوتین در کارها و مشاغل سخت و پرخطر زیاد استفاده می شود تا از صدمات وارده به پا جلوگیری کند.

شکل ساده و عادی ای از انواع کفش های ایمنی یا کار می باشد که از آن می توان در کارهای و شغل های گوناگون استفاده نمود. . از این کفش ایمنی در کارهای معمولی همانند تعمیرات و بازسازی خانه و موارد شبیه به آن نیز استفاده خواهد شد.
کفش ایمنی (پوتین ایمنی)

این نوع کفش ایمنی یا کار دارای انواع مختلفی می باشد که برخی از آن عبارتند از:

  • پوتین کار پنجه کامپوزیت
  • پوتین ایمنی چرم
  • پوتین حفاری

علائم و نشانه های اختصاری کفش ایمنی

انواع علامت های و نشانه های اختصاری کفش کار یا ایمنی که در سطح بین الملل نیز استفاده می‌شود عبارتند از:

PU:

در تولید و ساخت زیره کفش کار یا کفش ایمنی از مواد پلیمری پلی یورتان استفاده خواهد شد. نام مخفف شده پلی یورتان، PU می باشد.

RR:

این نشانه اختصاری مقدار مقاومت کفش را در برابر سوراخ شدن نشان خواهد داد.

CP:

این علامت نشان دهنده مقاومت و دوام کفش ایمنی در برابر جریان الکتریسیته خواهد بود.

ED:

علامت مخفف ED نشان دهنده رسانا بودن کفش ایمنی در برابر جریان الکتریسیته می باشد.

سخن آخر

با توجه به مطالب بالا، اصلی ترین و مهم ترین کاری که انواع کفش کار انجام می دهد. مراقبت و محافظت از پاهای شما عزیزان در برابر خطرات می باشد. انتخاب و خرید درست و اصولی از موارد مهم در این زمینه خواهد بود.

شما عزیزان می توانید برای کسب آگاهی بیشتر درباره انواع کفش ایمنی، راهنمایی درباره خرید آن ها با کارشناسان مجموعه ایرمتال تماس بگیرید. برای خرید انواع کفش کار مناسب و باکیفیت بهترین کار این است که به سایت ما مراجعه کنید.

 

 

 

نظر بدهید