وبلاگ

راهنمای خرید دریل

راهنمای خرید دریل: هنگام خرید دریل به چه نکاتی توجه کنیم؟

راهنمای کامل و جامع خرید دریل

دریل یکی از کاربردی ترین و پر استفاده ترین ابزار ها در زمینه تعمیرات منازل و کار های عمرانی است. کاربردهای دریل تنها به کاربردهای خانگی محدود نشده و در فعالیت های صنعتی از جمله کارگاه های بزرگ و کوچک مورد استفاده قرار می گیرد. ایجاد سوراخ، باز و بسته کردن پیچ ها و همچنین تخریب و تراشیدن سطوح مختلف از جمله کارایی های مختلف دریل ها است. خرید دریل با وجود مدل های مختلف و برند های گوناگون ممکن است کاری دشوار و گیج کننده باشد. به همین دلیل نیاز به یک راهنمای خرید دریل کامل و جامع دارند تا بتوانند خریدی مطمئن داشته باشند. در این مقاله از گروه صنعتی ایرمتال قصد داریم تا با یک راهنمای خرید دریل کامل و عالی در خدمت شما عزیزان باشیم. با ما همراه باشید.

راهنمای خرید دریلچگونه دریل خوب انتخاب کنیم؟

انتخاب دریل به مانند خرید یک گوشی هوشمند است. برای اینکه بتوانید محصولی متناسب با نیاز های خود پیدا کنید نیاز دارید تا مقداری زمان را صرف مطالعه مصادف و مدل های مختلف بکنید. علاوه بر این دریل های یکی از پر استفاده ترین ابزار های موجود در این کره خاکی است. عدم وجود دریل در جعبه ابزار یک نقص چشم گیر و بزرگ به شمار می رود. اولین قدم در راهنمای خرید دریل آشنایی با مدل های مختلف و کاربردهای آن ها است.

انواع دریل

بهتر است ابتدا انواع و مدل های مختلف دریل ها را بشناسید. این کار سبب می شود تا بتوانید دریلی که نیاز های شما را بر طرف می کند را شناسایی کنید و به خرید آن اقدام نمایید. به صورت کلی انواع دریل ها را می توان به صورت زیر دسته بندی کرد.

• دریل های برقی
• دریل های شارژی

انواع دریلدریل برقی چیست؟

اگر قصد دارید تا در بازه زمانی طولانی از دریل خود استفاده کنید این دریل ها بسیار مناسب هستند. همانطور که از اسم آن ها پیداست انرژی مورد نیاز خود را به صورت مستقیم از جریان برق تامین می کنند. بر خلاف دریل های شارژی که از باتری استفاده می کنند، این دسته از دریل ها به کمک یک سیم به پریز برق یا موتور برق متصل شده و کار می کنند. از جمله مواردی است که ممکن است هنگام کار آزاردهنده باشد گیر کردن سیم آن به جاهای مختلف و یا طول پایین سیم آن باشد. از مزیت های آن ها هم می توان به توان بیشتر آن ها نسبت به مدل های شارژی اشاره کرد.

دریل شارژی چیست؟

دریل های شارژی از باتری تعبیه شده در آن ها انرژی مورد نیاز خود را بدست می آورند. در گذشته این باتری ها تنها در مدت زمان 5 دقیقه می توانستند دریل را فعال نگه دارند. اما با پیشرفت تکنولوژی و تولید باتری هایی با ظرفیت های بالا این ضعف دریل های شارژی تا حد زیادی پوشش داده شده است. امروزه شاهد طراحی و تولید دریل های شارژی سبک وزن، ایمن و با ماندگاری بالا هستیم. به لطف نداشتن سیم از آن ها می توان در هر مکانی به راحتی استفاده کرد. باتری های این دسته از دریل ها معمولا از نوع لیتیوم – یونی هستند که راندمان بالا و زمان شارژ سریعتر را برای کاربران به ارمغان آورده اند.

دریل شارژیویژگی های مهم هنگام خرید دریل چیست؟

  1. قدرت
  2. سرعت
  3. سه نظام

قدرت

میزان قدرت دریل ها از طریق ولتاژ آن ها معین می شود. معمولا قدرتمندترین مدل ها دارای ولتاژ حداکثری 20 ولت هستند. اگر به دنبال خرید دریل برای مصارف خانگی هستید محصولاتی که ولتاژی بین 12 تا 16 ولت دارند می توانند به خوبی نیاز های شما را پاسخ دهند. البته باید توجه داشته باشید که رابطه ولتاژ دستگاه با وزن آن رابطه مستقیم است. به این معنی که هر چه دریل ولتاژ و قدرت بیشتری داشته باشد به همان میزان وزن آن نیز بالاتر می رود. قدرت دریل های برقی هم بر اساس تعداد ضربه در دقیقه یا amp سنجیده می شود. هر چه تعداد ضربات در دقیقه یک دریل بیشتر باشد قدرت نفوذ آن هم به مراتب بالاتر می رود.

راهنمای خرید دریلسرعت

سرعت دریل هم به یکی از عوامل مهم در راهنمای خرید دریل شناخته می شود. بعضی از مدل های دارای سرعت های مختلفی بوده که برای کاربردهای مختلف قابل استفاده هستند. اگر قصد دارید تا از دریل تنها برای ایجاد سوراخ در دیوار و سطوح سخت را دارید بهتر است به دنبال محصولی بروید که حداقل سرعت 1000 دور بر دقیقه را داشته باشد.

سه نظام

سه نظام دریل یکی از قطعات بسیار حیاتی دریل به شمار می رود. این قطعه وظیفه نگه داشتن مته به صورت ثابت را بر عهده دارد. از دیگر وظایف سه نظام می توان به انتقال قدرت موتور اشاره کرد. سه نظامی که بر روی دریل ها نصب می شود را می توان به دو دسته آچارخور و خودار تقسیم کرد. از متداول ترین نوع سه نظام دریل می توان به سه نظام 10 اشاره کرد. عددی که پس از سه نظام می آید نشان دهنده حداکثر اندازه مته هایی است که در این سه نظام قرار می گیرند است. به عنوان سه نظام 10 حداکثر می توان مته هایی تا قطر 10 میلیمتر را درون خود نگه دارد.

سه نظام دریلسخن نهایی

راهنمای خرید دریل به شما کمک می کند تا بتوانید محصولی را خریداری کنید که به خوبی بتواند تمامی نیاز های شما را بر طرف کند. امیدواریم توانسته باشیم تا با راهنمای خرید دریل شما را در امر خرید دریل یاری کرده باشیم. در صورت وجود هر گونه سوال می توانید با کارشناسان و متخصصین گروه صنعتی ایرمتال در ارتباط باشید.

منبع: www.apartmenttherapy.com

راهنمای خرید دریل

نظر بدهید