وبلاگ

ده نکته که هنگام خرید دستکش کار باید به آن‌ها دقت کنیم

دستکش کار

رعایت نکات ایمنی و استفاده از اقلام ایمنی زمان کار یکی از مهم ترین و اصلی ترین فاکتور هایی می باشد که باید آن را همیشه در نظر گرفت و زمان استفاده از ابزارها، ایمنی کامل را رعایت نمائیم. از مهم ترین وسایل ایمنی که همیشه مد نظر کاربران عزیز بوده و به استفاده از آن بسیار توصیه می شود، دستکش های ایمنی یا دستکش کار است.

با توجه به اینکه انواع دستکش کار برای استفاده در کارهای گوناگون طراحی و ساخته شده است، از این رو لازم است تعریف دستکش ایمنی را به دانسته و با برخی از آن ها آشنا شوید.
شما عزیزان می توانید برای آشنایی بیشتر با دستکش کار یا ایمنی، انواع آن، خرید این دستکش ها و … با کارشناسان مجموعه ایرمتال تماس حاصل فرمایید.

دستکش کار چیست؟

یکی از اقلامی که زمان کارهای سنگین و پرخطر برای محافظت از دست از آن استفاده می شود، دستکش کار یا ایمنی خواهد بود. با توجه به این نکته که انواع دستکش های ایمنی وجود دارد و هر کدام از آن ها در موقعیت ها و کارهای گوناگون مورد استفاده قرار می گیرد باید بدانید دستکش کار چیست.

دستکش ایمنی یا کار ابزاری مهم و کاربردی بوده که از جنس های گوناگون تشکیل شده است. دستکش ایمنی مقاومت و دوام زیادی در برابر انواع صدماتی نظیر ضربه، برش، حرارت، مواد شیمیایی، اسیدی و … دارند.

با توجه به این که مشاغل و کارهای حساس گوناگونی نظیر جوشکاری، تراشکار، نجاری و … وجود دارد و در همه این شغل ها از دست بسیار استفاده می شود و تمام کارها با آن است، مراقبت از دست بسیار ضرورری و مهم خواهد بود و برای این امر باید از دستکش ها استفاده نمائیم.

کاربرد دستکش کار

یکی از ضروریات و الزامات هر شغلی، ایجاد ایمنی برای آن می باشد. هر شغلی با توجه به خطراتی که اشخاص را تحدید می ‌کند، وسایل ایمنی خود را دارند.

برای مثال یک آتش نشان باید لباس و کلاه و دستکشی همراه داشته باشد که اشتعال ناپذیر باشد. یکی از لوازم و اقلام ضروری و مهم که هر شغلی باید آن را داشته باشد، دستکش کار خواهد بود.

انواع دستکش کار

دستکش های کار، با توجه به این که در چه شغل و حرفه ایی استفاده خواهند شد، انواع گوناگونی دارند که در ادامه به معرفی مهم ترین آن ها پرداخته ایم که عبارتند از:

1-ضد برش

یکی از مهم ترین و اصلی ترین لوازم ایمنی برای اشخاصی که با ابزارآلات برشی و ماشین آلات سنگین کار می ‌کنند، دستکش های ایمنی ضد برش خواهد بود. این دستکش در برابر نیروی وارد شده از تیغ برش و پارگی مقاومت بسیار بالایی دارد.

از این دستکش در کارهای گوناگونی نظیر نجاری، تراش کاری و سنگ تراشی استفاده خواهد شد. در تهیه و آماده کردن این محصول از مواد مختلفی نظیر چرم، لاتکس و کتان استفاده شده است.

2- کف مواد

دستکش های کف مواد یک دستکش ضد برش کف مواد صنعتی می باشد که برای حفاظت از دست ها در صنایع گوناگون کاربرد و کارایی دارند. این دستکش کار یا ایمنی از مرغوبت ترین و با کیفیت ترین نخ پلی استر با تراکم بالا ساخته شده و دارای پوشش اضافی در بخش کف دستان و سر انگشتان می باشد.

3- جوشکاری

یکی از پیش نیازهای شغل جوشکاری، دستکش کار جوشکاری خواهد بود که بر اساس استانداردهایی ساخته می شود که دارای مقاومت بسیار بالا می باشد.

این دستکش ها در سه اندازه کوتاه، متوسط و بلند ساخته شده اند و در برابر حرارت و ساییدگی و پوسیدگی مقاوم و با دوام هستند. جنس این دستکش از چرم بوده و مقدار مقاومت آن بسیار بالا می باشد و در حالت های گوناگون جوشکاری مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

این دستکش ایمنی دست و انگشتان را در برابر شوک های الکتریکی، ماوراء بنفش، گرمای شدید، قطرات ذوب شده و … محافظت خواهد کرد.

4- ضد برق

مهم ترین انواع دستکش ایمنی یا کار، دستکش کار ضد برق یا عایق برق می باشد که در کارهای برقی از آن استفاده خواهد شد و از کاربر در مقابل جریان های برق و برق گرفتگی محافظت خواهد کرد. از این دستکش ایمنی، تکنسین های برق و متخصصان طراحی دکل ها و غیره آن استفاده می کنند. این دستکش های کار از جنس لاتکس ساخته شده اند و در برابر شوک الکتریکی بسیار مقاوم هستند.

5- ضد اسید

محیط و محل های ازمایشگاهی از دیگر مکان هایی می باشند که امکان آسیب و صدمه رسیدن به چشم ها، پوست و دست ها در زمان کار با مواد شیمیایی وجود خواهد داشت.

با خرید دستکش ایمنی ضد اسید از سایت بزرگ ایرمتال می توانید همه خسارات مربوط به آسیب دست را کاهش دهید و احتمال خطر را به کمترین مقدار خود برسانید.

این دستکش های کار، انعطاف پذیری بسیار بالایی ددارند و کار با آن ها آسان و راحت خواهد بود. این دستکش ها به صورت عمده از جنس و نوع لاستیک، مواد پلیمری نظیر نیتریل، PVC، بوتیل، نئوپرن و وایتون هستند.

علایم و نشانه های اختصاری انواع دستکش‌ها

با توجه به اینکه دستکش های ایمنی گوناگونی با مقاومت های مختلفی ساخته و وارد بازار شده اند، برای هر نوع دستکش یک کد در نظر گرفته شده که در زیر به مهم ترین این حروف اشاره کرده ایم که عبارتند از:

  1. EN374 نشان دهنده‌ تست شیمیایی انجام شده بر روی کالا
  2. EN511 برای تست تحمل اقلام در برابر سرما
  3. EN421 نشان دهنده‌ تست کالا در برابر عامل های میکروبی
  4. E388 برای مقاومت در برابر ضربات فیزیکی و مکانیکی
  5. En407 مقاومت کالا در برابر آتش
  6. En421 نشان دهنده مقاومت محصول در برابر رادیو اکتیوها
  7. EN388 برای تست دوام و مقاومت در برابر برش
  8. En388 مقاومت کالا در برابر جریان های برق

کلام آخر

در این مطلب درباره انواع دستکش کار و کارایی آن ها صحبت کرده ایم. با توجه به اینکه انواع دستکش های ایمنی یا کار ساخته و به بازار عرضه شده اند و هر کدام از آن ها دارای استانداردهایی هستند که زمان انتخاب و خرید باید به آن ها دقت کنید. از این رو بهترین گزینه برای خرید ابزار، انواع دستکش کار و حتی تعمیر ابزار بادی، مجموعه بزرگ ایرمتال می باشد که تمام محصولات را با ضمانت و گارانتی به مشتریان عزیز ارائه می دهد.

نظر بدهید