وبلاگ

بکس بادی چیست

بکس بادی چیست: همه چیز در مورد بکس بادی و نحوه کار کردن آن

بکس بادی

بکس بادی یکی از ابزارهای فوق العاده کار آمد و مفید هنگام کار با پیچ ها و مهره ها است. تقریبا در جعبه ابزار تمامی مکانیک ها و تکنسین ها می توان بکس بادی را پیدا کرد. این ابزار آلات رنج و سختی سر و کله زدن با پیچ و مهره ها را به حداقل رساندند و همین امر موجب شد تا از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار باشند. اما سوالی که وجود دارد این است که بکس بادی چیست و چه کارایی دارد. در این مقاله از سری مقالات آموزشی ایرمتال با ما همراه باشید تا اطلاعات کامل در مورد بکس بادی چیست و کارایی آن را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

خرید بکس بادی

بکس بادی چیستچرا به بکس بادی نیاز داریم؟

از این وسیله جذاب می توان در کار ها و فعالیت های مختلفی استفاده کرد. اما دلیل عمده استفاده از آن ها برای آپاراتی در تعویض لاستیک ها و چرخ های خودروها است. به طور کلی می توان گفت که هنگامی که نیاز به قدرت و سرعت بیشتر برای باز و بسته کردن پیچ ها داریم از بکس بادی استفاده می کنیم.

بکس بادی چگونه کار می کند؟

آچار بادی در حقیقت از طریق یک نیروی قدرتمند که توسط گشتاور بالای آن تولید می شود کار می کند. برای اینکه بتوانید از نیروی کافی و مورد نیاز خود بهره مند شوید می توانید گشتاور دستگاه را به صورت دلخواه تنظیم نمایید تا از آسیب رسیدن و بریده شدن پیچ ها و مهره ها جلوگیری کنید. شاید مدل های مختلفی در بازار برای خرید وجود داشته باشند اما نحوه کار کردن تمامی بکس بادی ها یکسان و به یک صورت است.

بیشتر بخوانید – بکس بادی چیست و چه کاربردی دارد؟

بکس بادی چیستقطعات مختلف بکس بادی چیست

بعد از اینکه از شیوه کار کردن و موارد استفاده بکس بادی آگاه شدیم بهتر است به سراغ بررسی جداگانه قطعات دستگاه برویم.

• کمپرسور هوا:

جریان هوا مورد نیاز دستگاه معمولا از طریق کمپرسور هوا تامین می شود. در پایه دستگاه معمولا دو سوراخ برای عبور و مرور هوا تعبیه شده تا قدرت کافی دستگاه تامین شود.

• چرخش روتر آچار بادی:

جریان ورودی هوا به داخل دستگاه به سمت سیلندرهای روتر و چرخش تیغه های روتر هدایت می شود. سپس با این کار روتر های پیشرانه آچار بادی نیز به چرخش در می آید. همگی این فرآیند ها برای این انجام می شوند تا روتر موتور بکس بادی به حرکت در آمده تا بتواند گشتاور و سرعت مورد نیاز استفاده کننده را فراهم کند.

بکس بادی چیست• چکش بکس بادی:

در لبه سیلندر روتر یک زبانه وجود دارد. این زبانه کمک می کند تا محفظه چکش بکس بادی با حرکت موتور دستگاه به چرخش در آید. چرخیدن چکش باعث می شود تا بتوانید هر گونه پیچ یا مهره ای به راحتی باز و یا بسته کنید. با حرکت کردن دستگیره آچار به سمت جلو و عقب، چکش نیز به صورت مداوم به سمت بیرون و داخل حرکت می کند.

بیشتر بخوانید – بهترین مارک بکس بادی

بکس بادی چیستمراحل استفاده از بکس بادی چیست ؟

1. سر هم بندی آچار:

اولین قدم برای استفاده از بکس بادی وصل کردن قطعات مختلف آن به یکدیگر است. از نظر ظاهری تشابهات فراوانی بین دریل ها و آچار ها بادی وجود دارد. آچار بادی از یک دکمه برای رها سازی گشتاور و فشار هوا استفاده می کند. ابتدا باید شلنگ پلاستیکی کمپرسور هوا را به انتهای بکس بادی متصل کنید. برای سهولت کار با این ابزار بهتر است تا دفترچه راهنمای آن را که توسط شرکت سازنده در اختیار شما قرار می گیرد را مطالعه نمایید.

2. تست کردن بکس بادی:

پس از اینکه تمامی قطعات مورد نیاز آچار بادی را به هم متصل کردید باید از کار کردن صحیح آن مطمئن شوید. فشار کمپرسور را بین 90 تا 100 PSI تنظیم کنید و چک کنید که آیا بکس بادی شما فشار لازمه را تامین می کند یا خیر. از پیچ خوردن شلنگ کمپرسور جلوگیری کنید تا هوا بدون هیچگونه مشکلی منتقل شود.

بکس بادی چیست3. تنظیم کردن سرعت:

معمولا در بکس های بادی سرعت قابل تنظیم است. برای اینکه از خوردگی و بریده شدن پیچ ها جلوگیری کنید سرعت دستگاه را متناسب با پروژه خود تنظیم کنید. همچنین گشتاور را هم همزمان با سرعت ست کنید. پس از انجام این کار نوبت به قرار سوکت مناسب بر روی بکس بادی می رسد. سپس یک مهره لاستیک را بر روی آچار بادی قرار داده و دکمه دستگاه فشار دهید. این کار موجب می شود تا قبل از شروع کار از درست بودن سایز سوکت و سرعت و گشتاور مناسب اطمینان کافی را کسب کنید.

نتیجه گیری

پس از بررسی هایی که انجام دادیم به نظر می رسد که جواب کامل برای سوال بکس بادی چیست این است که این دستگاه یک ابزار خیلی مفید و کارآمد بوده که به کمک فشار هوا گشتاور و سرعت مورد نیاز برای باز و بسته کردن پیچ ها را تامین می کند.در صورت داشتن هرگونه سوال در این زمینه، پرسش خودرا کامنت کنید. کارشناسان ایرمتال در اسرع وقت پاسخگو شما خواهند بود.

منبع: www.medium.com

بکس بادی چیست

5 نظر

  1. ممنون .. من واقعا دنبال یه همچین وسیله ای بودم..

    1. سلام دوست عزیز ممنون بابت وقتی که گذاشتید و مقاله ما رو مطالعه کردید.

  2. فشار کمپرسور را بین 90 تا 100 PSI تنظیم کردم اما بکس بادی فشار لازمو تامین نمی‌کنه چکار کنم؟

    1. سلام دوست عزیز ممنون بابت وقتی که گذاشتید و مقاله ما رو مطالعه کردید
      لطفا با کارشناسان ما در مجموعه تماس بگیرید
      https://airmetal.ir/contact-us/

    2. سلام دوست عزیز ممنون بابت وقتی که گذاشتید و مقاله ما رو مطالعه کردید
      برای راهنمایی کامل و چامع لطفا با کارشناسان ما در مجموعه تماس بگیرید
      https://airmetal.ir/contact-us/

نظر بدهید