وبلاگ

آشنایی با انواع چرخ متر در انواع سایز‌ها

انواع چرخ متر و پاسخ به سوال اینکه چرخ متر چیست؟

اگر در حال ساخت‌ و ساز خانه یا بازسازی ملک مد نظرتان هستید یا به شغل نقشه ‌برداری علاقه دارید، احتمالا اکثر اوقات باید مسافت ‌های زیادی را اندازه‌گیری نمایید. با اینکه ابزارهای زیادی برای اندازه گیری و محاسبه فاصله ها وجود دارد، ابزاری بسیار زیبا و کاربردی طراحی شده و در بازار موجود می باشد که سطوح گوناگون را زمان راه ‌رفتن و بدون زحمت برایتان اندازه‌گیری خواهد کرد. متر چرخ ‌دار یا انواع چرخ متر یکی از قدیمی ‌ترین ابزارهای اندازه گیری بوده که کارایی وسیعی دارد و برای مشاغل خاصی مناسب خواهد بود.

چرخ متر در سایزهای گوناگونی ساخته و تولید می ‌شود و می ‌توان از آن در شغل های مختلفی استفاده نمود. ساختار چرخ متر ها از گذشته تا به امروز به جزء افزایش دقت و راحتی کار با آن تغییر زیادی نکرده است. از این رو اگر برای شما عزیزان سؤال و ابهامی از این بحث ایجاد شده یا می‌خواهید انواع گوناگون این محصول را خریداری کنید، می توانید با کارشناسان ماهر و مجرب مجموعه ایرمتال تماس بگیرید.

چرخ متر چیست؟

یک نوع از انواع مترها که بسیار راحت و پرکاربرد هستند، متر چرخ دار یا چرخ متر می باشد که برای اندازه گیری مسافت های طولانی کارایی دارند. چرخ متر شامل یک چرخ، یک کنتور و یک دسته است که با حرکت دادن چرخ در مسیر مد نظرتان، مسافت و فاصله را اندازه گیری و محاسبه می نماید. و در اندازه گیری ها و محاسبه فاصله در صنایع آب، برق، خطوط گاز و تلفن و … استفاده می شود.

چرخ‌مترها در انواع سایزها دارای دو نوع از بدنه ها می باشند:

  • بدنه فایبرگلاس
  • بدنه فلزی

مدل فایبرگلاس مقاومت و دوام و استحکام نوع فلزی را داشته، در حالی که وزن کم تری نسبت به مدل فلزی خواهد داشت. دیگر مزیت مدل فایبرگلاس این است که در تمام محیط ها به آسانی استفاده می شوند، ولی انواع فلزی در محیط های گرم به سرعت داغ شده و کار کردن با آن ها سخت و دشوار خواهد شد.

لاستیک چرخ متر نیز یکی از اجزای مهم آن بوده، چرا که باید کیفیت و مرغوبیت مناسبی داشته باشد. اگر لاستیک چرخ ها به خاطر استفاده زیاد فرسوده و پوسیده و قطر آن کم شود، حتما باید به فکر تعویض آن باشیم به خاطر آن که در اندازه گیری خطا و اشتباهی رخ ندهد.

دسته های چرخ‌مترها در انواع سایزها نیز به دو صورت می‌باشد:

  • ثابت
  • تاشو

دسته های تاشو از وسط تا شده تا جا به جایی را راحت تر کند و برخی اوقات دارای کیف های مخصوص می باشند.

انواع چرخ مترها عبارتند از:

  • دیجیتالی
  • مکانیکی

مترهای چرخ دار دیجیتالی با باتری کار خواهند کرد. به همین خاطر یکی از مشکلات کار با آن ها تمام شدن شارژ در فرآیند اندازه گیری می باشد. از این رو مدل های مکانیکی را می توان با خیال آسوده تر استفاده نمود. از طرفی به دلیل این که مدل های دیجیتالی با باتری کار خواهند کرد، برای مکان های مرطوب مناسب نخواهند بود، اما مدل های مکانیکی این محدودیت و مشکل را ندارند.

مقاومت و استحکام مدل مکانیکی آن بیشتر از نوع دیجیتالی خواهد بود. اکثر مترهای چرخ دار مکانیکی قابلیت و ویژگی تعمیر و خریداری قطعات آسان تری نسبت به مدل های دیجیتالی دارند.

ولی باید بدانید که چرخ متر دیجیتال ویژگی متر کردن در چندین مرحله را داشته و می توانند تمام مراحل را با هم جمع کنند و کار کردن با آن ها آسان تر می باشد. مترهای چرخ دار دیجیتال دارای یک صفحه نمایش یا نمایشگر هستند که به همین دلیل است که هر یک از متراژها را جداگانه می توانند محاسبه کنند.

نحوه کارایی

استفاده و کار کردن با چرخ متر ساده می باشد. اولین گام برای این کار انتخاب متر مناسب با کار خود خواهد بود. این مترها در اندازه های گوناگونی موجود هستند و اهداف متنوعی را اجرا می کنند. از مترهای بزرگ تر برای پوشش زمین های بیرونی و از مترها کوچک تر برای فضای داخلی، علامت گذاری مکان های لوله کشی شده و .. استفاده خواهد شد.

متر چرخ دار ابزاری بسیار ساده و پرطرفدار است که حداقل از یک چرخ، یک سازوکار شمارش، یک میله راهنما و یک دسته ساخته شده است. اندازه گیری های محیط های گوناگون با فشار دادن یا چرخاندن چرخ بر روی زمین با استفاده از میله راهنما انجام خواهد شد. در حالتی که چرخ حرکت می کند، سازوکار شمارش مکانیکی تعداد چرخش ها را حساب خواهد کرد و فاصله طی شده را تخمین می زند. اغلب مکانیسم شمارش در بالای آن وصل شده و دارای نمایشگر یا صفحه آنالوگ یا دیجیتال می باشد که با فشار دادن دکمه و تنظیم مجدد آن به حالت صفر باز خواهد گشت.

پیش از آغاز کار از تمیز و خشک بودن متر چرخ دار مطمئن شوید تا بهترین دقت را به نمایش بگذارند. دستگاه را در نقطه ای که می خواهید اندازه گیری را شروع نمایید، تنظیم کنید. شما عزیزان می توانید دسته این ابزار را گرفته و با سرعت یکنواخت شروع به قدم زدن بکنید. سعی داشته باشید که زمان اندازه گیری و راه رفتن سرعت خود را ثابت نگه داشته تا دقت بیشتر و زیادتری حاصل شود.

قیمت چرخ متر در انواع سایزها

ابزاری برای اندازه گیری و محاسبه مسافت های طولانی بوده که کاربردی همانند متر دارد با این تفاوت که بسیار دقیق و راحت می باشد و می تواند فاصله های طولانی را تخمین بزند. این محصول در انواع مختلف ساخته و تولید شده است.
مجموعه بزرگ ایرمتال وارد کننده انواع چرخ متر و برندهای گوناگون می باشد. از این رو برای کسب اطلاعات بیشتر درباره قیمت و چرخ متر در انواع سایزها می توانید با کارشناسان ما تماس گرفته و یا به سایت Airmetal.ir مراجعه کنید.

سخن آخر

چرخ متر یا متر چرخ دار، راهی بسیار سریع، آسان و پرکاربرد برای محاسبه یا تخمین فاصله های طولانی می باشد. آن ها برای استفاده به دانش یا آموزش ویژه ای نیاز نخواهند داشت و می توانند به شما عزیزان کمک زیادی کنند تا نتایج بهتر و اندازه گیری دقیق تری را تجربه نمایید. این محصول دارای برندها و کیفیت های گوناگون بوده و برای خرید آن ها باید دقت زیادی را به خرج دهید. از این رو باید این محصول را از فروشگاه های بزرگ و معتبری نظیر ایرمتال خریداری کنید؛ به این دلیل که کلیه محصولات و ابزار این مجموعه و فروشگاه به شرط ضمانت و گارانتی در اختیار مشتریان قرار خواهد گرفت.

نظر بدهید